• حمایت از تولید دانش‌بنیان؛
  • توانمندسازی منابع انسانی و افزایش فروش؛ دو استراتژی برای تقویت تولید دانش‌بنیان

  • ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
شرکت فرابین برند مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، با بررسی مدل‌های زنده مدیریتی دنیا، مدل جدیدی را شناسایی و ارائه کرده که اهمیت ویژه‌ای بر تولید محصول متناسب با نیاز بازار قائل است.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، رشد و توسعه یکی از اهداف غایی کسب‌وکارها به‌ویژه شرکت‌های نوپاست. به همین دلیل از سال 2010 میلادی مفهوم جدیدی تحت عنوان «هک رشد» در ادبیات کسب‌وکارها به وجود آمد.
هک رشد در واقع به فرآیند آزمایش و پیاده‌سازی قسمتی از استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی گفته می‌شود که بر رشد سریع و پربازده کسب‌وکار تمرکز دارد. در این روش سعی می‌شود با حداقل هزینه، به سرعت به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. این استراتژی یکی از استراتژی‌های محبوب شرکت‌های کوچک‌مقیاس تازه تأسیس است.
در همین خصوص نفیسه نژاد تبریزی، مدیرعامل شرکت فرابین برند مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اظهار کرد: اگرچه هک رشد یک موضوع مهم و تأثیرگذار در کسب‌وکار محسوب می‌شود اما متأسفانه در ایران به دیجیتال مارکتینگ و استفاده از ابزارهای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب‌و‌کارها محدود شد. در این روش باید با شناسایی چالش‌های موجود، راه‌حل‌های مناسبی برای آن ارائه کرد.
وی افزود: در همین راستا این شرکت با بررسی مدل‌های زنده مدیریتی دنیا، مدل جدیدی را شناسایی و ارائه کرده که اهمیت ویژه‌ای بر تولید محصول متناسب با نیاز بازار قائل است. اگر شرکتی بتواند چنین محصولی تولید کند بدون بازاریابی قوی هم می‌تواند موفق شود. از آنجا که دو مقوله «فروش» و «منابع انسانی» جزو چالش‌های مهم شرکت‌ها محسوب می‌شود، دوره‌های آموزشی مشخصی برای حل آن‌ها در این شرکت طراحی و اجرا شد. رویکرد این آموزش‌ها نیز تغییر رفتار است.
نژادتبریزی تصریح کرد: این دوره‌ها بر پایه علوم مشاوره مدیریت و مشتمل بر سه سطح برای شاغلان، مدیران و کارجویان برگزار می‌شود. این آموزش‌ها برای مدیران بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورتی که مدیری از مهارت و دانش لازم برای برخورد با نیروی انسانی برخوردار نباشد، نگهداری کارکنان با چالش مواجه می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت مهم‌ترین خدمت ما توانمندسازی سازمان‌ها در حوزه منابع انسانی است.
فارغ از معضل منابع انسانی، چالش فروش و کسب درآمد یکی از چالش‌های مهم سازمان‌ها به شمار می‌رود. افزایش فروش و کاهش هزینه‌ها دو استراتژی برای حداکثر کردن سود شرکت‌هاست. در همین خصوص مشاوره‌های تخصصی در زمینه فروش و صادرات می‌تواند فروش شرکت‌ها را تقویت کند. آموزش و منتورینگ، سیستم‌سازی و کارگزاری فروش از جمله خدماتی است که به شرکت‌ها برای تقویت این بخش ارائه می‌شود.
عارضه‌یابی، بهره‌وری و تعالی سازمانی، نیازسنجی و ظرفیت‌سنجی دیگر خدمات این شرکت را تشکیل می‌دهد. در عارضه‌یابی سریع تلاش می‌شود به سرعت شش حوزه سازمانی بررسی و راهکارهای پیشنهادی به منظور بهبود سازمان ارائه شود. در عارضه‌یابی عمیق که جدیدترین مدل عارضه‌یابی است، نقش ارزش افزوده‌ای که سازمان به واسطه فناوری خود در محصولات دارد مشخص می‌شود. باید توجه داشت که هدف در شرکت‌های دانش‌بنیان، پررنگ بودن نقش فناوری است.
نژادتبریزی خاطرنشان کرد: به طور کلی منتورینگ، مشاوره، کوچینگ، آموزش و اجرا در کنار واسطه‌گری فناوری، خدمات این شرکت را تشکیل می‌دهد. این خدمات می‌تواند گاه تا 100 درصد بهبود در شرکت ایجاد کند. خدمات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نظیر اختصاص فضا و نظارت‌های موجود نیز نقش مهمی در ایجاد چنین شرایطی داشته است.

تعداد بازدید : ۲۱۶      تاریخ: 1401/07/20

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت